بهانه زندگی

تاسیانه

1390/11/23 7:35
نویسنده : نفیسه
3,357 بازدید
اشتراک گذاری

سلام . من نمی دونم توی شهرهای دیگه هم چیزی مثل تاسیانه وجود داره یا نه . آداب و رسومی که توی شهر ما (اصفهان) هست و نمی دونم چه کسایی این آداب را وجود آوردند که واقعاً هزینه های بیهوده را باعث میشه .

اگه نمی دونید تاسیانه از این قراره که معمولاً توی ماه چهارم خانم باردار خانواده ی دختر یه سری از غذاهای رنگ و لعاب دار و معمولاً سنتی را برای دخترشون تهیه می کنند و به منزلشون می برند و جالب تر اینکه خانواده شوهر هم دعوت می شوند و همگی میل می کنند !!! جالبه نه ؟! یکی دیگه بچه دار شده یکی دیگه ویار داره و یکی دیگه میل می کنه . . .

روز جمعه مصادف با تولد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) به دعوت مامان و بابام رفتیم رستوران آتایار . با اینکه من چهار ماهم هنوز نشده ولی اونا به مناسبت عید جلو انداختند و تاسیانه منو خشکه حساب کردند . اصلاً غافلگیر شده بودم . خیلی شرمندشون شدم . تا آخر عمرم به خاطر تمام زحماتشون مدیونشونم . خجالت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان محمدرضا
23 بهمن 90 10:19
چه جالب . نه ما نداریم از این رسم ها


بله عزیزم ، زیادی جالبه !ممنون که به من سر زدی
مامان محمدرضا
23 بهمن 90 16:28
ایشالله به زودی قسمت سه تاییتون بشه


مرسی گلم
وبلاگ روشنک
24 بهمن 90 17:28
سلام خانمی ، خوبی، مرسی که وبلاگ روشنکم اومدی، اما من هفته 23 هستم یعنی آخرای ماه 6، لگداشو حس میکنم حالا از ماه 4 به بعد لگداشو حس میکنی

پس بالای وبلاگ که سن نی نی را نشون می ده اشتباه خورده شد . اگه خواستی اصلاحش کن

مریم
30 بهمن 90 1:18
سلام دوست عزیز. اگر برای کوچولوی نازتون دنبال شیک ترین لباس از بهترین برندها میگردین. اگر میخواین نینی توی یه جمع بدرخشه و تک باشه حتماً از ما دیدن فرمایید. http://babybrandsstore.blogfa.com امکان خرید حضوری همراه با همسر و نینی فراهم هست. قابل ارسال بوسیله پست به تمامی نقاط ایران. با خرید تا 15 اسفند از 10 درصد تخفیف زمستانی ما بهره مند شوید.
مامان زهرا
3 اسفند 90 8:11
وای دست مادر جون و پدر جونت درد نکنه جیگر خاله ببین هنوز نیومدی چه کارا که برات نمیکننا قول بده مامانتو اذیت نکنی آفرین دخمل خوب